سوله و خرپا
_

سوله و خرپا

❇️ سوله‌های فلزی با سقف شیب‌دار و قوسی

سوله سازه‌های فلزی هستند که با سقف شیب‌دار و قوسی طراحی می‌شوند و از متریال فولاد بهره می‌برند. سوله‌ها انواع مختلفی دارند و تنوع ساختار آنها به هدف و کاربری خاصی که دارند، مرتبط می‌شود.

سوله‌ها به صورت تازه ساخت یا دست دوم ارائه می‌شوند و هر کدام از این اقسام مزایا و معایبی دارند. برای داشتن یک سوله مناسب و با کیفیت، معیارهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود.

 

❇️ خرپا:

خرپا به سازه‌های فلزی مثلث شکلی گفته می‌شود که اجزای آن بدون انحنا بوده و اتصال آنها به صورت لولا می‌باشد. این سازه یکی از متداول‌ترین انواع سازه‌هایی است که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در زمان حاضر، استفاده از تکنولوژی خرپا در ساخت سوله به یکی از روش‌های متداول در ساخت این سازه‌ها تبدیل شده است که بسیار مساعد به حال بهره‌برداران گرامی از لحاظ های مختلف شده است.

در سوله‌های خرپایی، خرپاها ممکن است در سازه کامل قرار بگیرند، که ممکن است هزینه را افزایش دهد. برای مثال، اگر مقاطع توخالی برای اعضا استفاده شود، نسبت دهانه به عمق برای خرپاهای صاف به طور معمول ۱۵ تا ۲۰ برای دهانه تا ۱۰۰ متر است.

❇️ ملاک‌های انتخاب سوله:
مجموعه‌ای از معیارهای متعدد در انتخاب سوله عنوان می‌شود که خود کارفرما می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد کدام یک از این معیارها را به عنوان ملاک‌های اصلی تصمیم‌گیری در امر در اختیار داشتن سوله مد نظر قرار دهد.

ارائه مشاوره‌های فنی و کاربردی در خصوص پوشش سقف سوله و متریال مورد استفاده در سقف سوله، به صورت کاملاً حرفه‌ای توسط متخصصین سایت ساختمون انجام می‌پذیرد.

 

❇️ سایت ساختمون:

ما در این مجموعه، شما را در طراحی، ساخت، و حمل سوله، سازه‌های فلزی، و خرپا راهنمایی کرده و راه کارهای درست و مقرون به‌صرفه‌ای را به شما مشتریان گرامی ارائه می‌دهیم.

سایت ساختمون با اطمینان از توان خود در زمینه طراحی سازه‌های فلزی، خرپا و با به‌روزترین نرم‌افزارهای طراحی و مدل‌سازی، توانسته است در صنعت ساخت سوله‌های فلزی برای رسیدن به اهداف عالی خدمت‌رسانی، رضایت شما مشتریان عزیز را کسب کند.